Izbornik

''Majčin vitamin'' - folna kiselina

Zašto je folna kiselina toliko važna?

Povrće sadrži mnogo folne kiseline

Folna kiselina je apsolutno „majčin vitamin“! To se vidi iz povećanih potreba za ovim vitaminom kod trudnica. Dnevne potrebe tijekom trudnoće za folnom kiselinom povećavaju se sa 400 µg na 600 µg;, što znači da se potrebe povećavaju za 50 %.

Općenito tijekom trudnoće unos folne kiseline putem hrane je nedovoljan. Inače je folna kiselina vitamin B-skupine koji sudjeluje u rastu i razvoju stanica. Također je jako važna i kod povećanja volumena krvi.

Namirnice bogate folnom kiselinom

Namirnice bogate folnom kiselinom su zelena salata, brokula, rajčica, krumpir, jaja, meso i proizvodi od cjelovitih žitarica. Folna kiselina nije stabilna pri povećanim temperaturama, pri svjetlosti i u kiselom mediju te se djelovanjem tih faktora smanjuje udio folne kiseline u namirnici. To onemogućava dovoljan unos folne kiseline putem hrane tijekom trudnoće. Da bi trudnica putem hrane unijela dovoljno folne kiseline morala bi pojesti približno 20 kg brokule.

Zbog svega navedenog su namirnice obogaćene folnom kiselinom i dodaci prehrani koji sadrže folnu kiselinu od izrazite važnosti za mamu i dijete. Također tijelo brzo troši rezerve folne kiseline posebice ako je u pitanju blizanačka trudnoća ili ako je druga trudnoća u kratkom razdoblju u odnosu na prvu. Izrazito je važno obratiti pozornost na unos folne kiseline tijekom cijele trudnoće. Rezerve folne kiseline trebale bi biti ranije napunjene.

Zato i žene koje planiraju trudnoću moraju također paziti na unos folne kiseline.

Nedostatak folne kiseline

Nedovoljan unos folne kiseline manifestira se kao umor i nespretnost. Smanjeni unos folne kiseline tijekom trudnoće dovodi do defekta neuralne cijevi. Posljedica je nepotpuno zatvaranje kralježničke moždine koja se može manifestirati kao rascijepljeno nepce i usnice. Zbog takvih komplikacija je izrazito važan dovoljan unos folne kiseline.