Izbornik

Koliko je kalorija potrebno za sportsku aktivnost?

Potrošnja energije u velikoj mjeri ovisi o sportu, individualnom stanju organizma i tjelesnoj formi. Odlučujući faktori su između ostalog, brzina trčanja i fizička konstitucija te ovisnost o stanju treninga i cilju. Sportaš u treningu ima nižu konverziju energije, jer njegov metabolizam djeluje energetski učinkovitije. Osim toga, ima prednost što se može osloniti na masti kao izvor energije.

Općenito, bilo koji pokret je bolji nego trenutak bez pokreta! Čak i svakodnevni pokreti, poput hoda uz stepenice ili vrtlarenja, sagorijevaju kalorije. Važnije od sportske izvedbe je redoviti i postojani trening uz zabavu. Kontinuirani početak s umjerenim tempom za tijelo je bolji i održiviji.

 

 

Izvori: Raschka, C., Ruf, S., 2012 i Bavarsko Ministarstvo zaštite okoliša i zaštite potrošača, 2015
Sportski tip opterećenja Pretvorba energije po satu i kg tjelesne težine
Pješačenje, gimnastika 3-4 kcal/kg
Trening snage, umjereno 5-6 kcal/kg
Rolanje 6-8 kcal/kg
Biciklizam, umjeren 7-8 kcal/kg
Tenis, badminton, stolni tenis, odbojka 7-8 kcal/kg
Trčanje, umjereno 7-12 kcal/kg
Fitness trening, košarka, hokej 8-9 kcal/kg
Biciklizam, brzo 11-12 kcal/kg
Squash 12-14 kcal/kg
Nogomet, gimnastika, judo 13-15 kcal/kg
Trčanje, brzo 14-15 kcal/kg

izvori: AID Infodienst: Svuda oko fit - sa sportom i prehranom; 2009 Bavarsko Ministarstvo zaštite okoliša i zaštite potrošača; 2015 www.vis.bayern.de/ernaehrung/ernaehrung/ernaehrung_gruppen/ernaehrung_freizeitsport.htm Landesinstitut für Gesundheit und Arbeit des Landes Nordrhein-Westfalen: Promicanje zdravlja kroz kretanje. Preporuke za znanost i praksu; 2011 Raschka C, Ruf S. Sport i prehrana. Prvo izdanje, Stuttgart; Thieme; 2012